Sobre el llibre:
Un consell sumaríssim contra un rector d'universitat. Un relat trasbalsador sobre la vida i la mort. Un clam contra la intolerància.
Un il·lustre professor, metge reputat i rector de la universitat, és sentenciat a mort en un consell sumaríssim franquista. Entre els acusadors, figuren antics companys seus de la facultat, que no li perdonen el seu passat d’esquerres. En aquesta novel·la, Martí Domínguez s’endinsa en les tres darreres hores de la vida d’aquest professor, en els seus dubtes i expectatives més íntims. Alhora, la novel·la es desplega com un extraordinari cant coral, on les reflexions i angoixes dels seus companys de patíbul fan de contrapunt a la veu del professor, i a les consideracions dels botxins. Martí Domínguez aconsegueix orquestrar un relat trasbalsador sobre la vida i la mort i sobre els més obscurs abismes de la naturalesa humana, i un clam a favor de la cultura i el progrés enfront de la barbàrie.
Sobre l'autor:
Martí Domínguez (Madrid, 1966) és una figura valenciana multifacètica: escriptor especialitzat en narrativa i assaig, investigador i doctor en Biologia, més de divulgador científic i periodista. També és membre numerari de l'Institut d'Estudis Catalans, així com membre de l'Associació d'Escriptors en Llengua Catalana. Ha rebut nombrosos premis per diverses obres narratives, com el 39è Premi Josep Pla el 6 de gener de 2007 convocat per l'editorial Destino per la seua novel·la El retorn de Voltaire[1] i el Premi Òmnium a la Millor Novel·la de l'Any 2019 amb L'esperit del temps.
L'autor serà acompanyat per l'escriptora i columnista de Diari La Veu Gràcia Jiménez i per la sòcia d’Acció Cultural del País Valencià (ACPV) Maria Amat.